Vijfde week.

27 mei 2018 - Almoradí, Spanje

Hola,

Daar ben ik weer met een nieuwe reisverslag. Dit keer over week 5.

Afgelopen maandag gingen we met 40 bewoners naar de dierentuin toe. Wat hadden wij en de bewoners er veel zin in:). Voordat we konden vertrekken moesten we eerst alle mensen in de bus zetten. Dat betekende voor mensen die in de rolstoel zaten rolstoel uit en op een stoel in de bus zitten en na de rit van ongeveer 30 minuten naar de dierentuin de stoel weer uit en de rolstoel weer in. Aangezien er van de 40 bewoners 25 bewoners in de rolstoel zaten was het veel til en sjouw werk. Nadat we diverse shows hadden gezien in de dierentuin zijn we naar een restaurant gereden met de bus. Dus hop alle bewoners weer in de bus en bij het restaurant iedereen er weer uit. Na het eten van een lekker lunch zijn we weer terug reden naar Casaverde. Aangekomen bij Casaverde kon iedereen weer uit de bus worden getild en werd iedereen lekker op bed gelegd. Het was een zware maar geslaagde dag. De bewoners hebben heel de dag met een lach op hun gezicht gelopen. Daar doe je het voor!

Dinsdag had ik een avonddienst. Deze is erg rustig verlopen. Het waren alleen de dagelijkse bezigheden zoals medicatie geven, Intra musculaire injectie geven, bloedsuikerprikken en insuline toedienen.

Woensdag was ik samen met mijn huisgenootje (Anniek) vrij en zijn we samen naar Alicante toe gegaan. Hier was ik nog nooit geweest. Na wat geshopt te hebben zijn we naar het strand gegaan en hebben we op het terras genoten van een lekker drankje. Omdat wij samen het idee hadden om aan het einde van dit avontuur naar Madrid te gaan zijn we naar het treinstation gegaan en hebben we de treintickets naar Madrid gekocht! Het aftellen kan beginnen:). We eind juni begin juli 5 dagen naar Madrid toe. Inmiddels hebben we ook het hotel al geboekt. Dus we hebben een mooi iets om naar uit te kijken.

Donderdag was ik een dagje vrij. Ik op deze dag gewerkt aan mijn opdrachten en ben ik onverwachts wezen lunche met collega's van stage omdat er een aantal mensen weg gaan. Dit was erg gezellig.

Vrijdag had ik een ochtend dienst. Deze verliep erg chaotisch omdat weer alle materialen op waren en we dus veel wonden weer niet hebben kunnen verzorgen. Ook heb ik deze dag meegekeken met het zetten van een infuus en een eenmalige vrouw katheter. Dit mocht ik niet doen omdat het snel moest gebeuren.

Zaterdag had ik ook een ochtend dienst. Deze verliep erg rustig. Ik moest samen met een andere Nederlandse student (Ella) naar een vrouw toe deze vrouw moesten we geïsoleerd behandelen zodat mevrouw niet ziek werd. (natuurlijk moeten we even een selfie maken) De rest was het de dagelijkse bezigheden.

Vandaag had ik de laatste ochtend dienst. Deze was erg rustig maar we moesten wel door werken omdat de verpleegkundige zich verslapen had en dus bijna 1 uur te laat kwam. Gelukkig hoefde we vandaag niet veel wonden te verzorgen. Maar hebben we wel meegekeken met het geven van antibiotica via het infuus. Deze dag vloog voorbij!

Nu mag ik lekker gaan genieten van mijn vakantie! Want mijn ouders komen vanavond naar mij toe.

De tijd gaat zo snel voorbij! Ik kan me het afscheid op Eindhoven nog herinneren. Nog 6 weken te gaan en wat zullen ook deze weken voorbij vliegen!.

Adios!

1. Jacqueline Weijtens:
    27 mei 2018
    Leuk om te lezen! En wat een goed plan.... Madrid. Veel plezier met jouw familie. Groetjes Jacqueline
  2. Bep:
    30 mei 2018
    Fijn dat je zo naar je zin hebt, leuk om je verhalen te lezen. Fijne vakantie! Groetjes Bep