Laatste week.

5 juli 2018 - Almoradí, Spanje

Hola,

Hier ben ik weer met een nieuwe blog. Dit maal is het mijn laatste blog morgen vlieg ik namelijk weer terug naar Nederland en zit mijn avontuur 3 maanden Spanje er al weer op.

Afgelopen vrijdag zijn mijn huisgenootje en ik met de trein naar Madrid gegaan. Eenmaal in Madrid aangekomen een taxi gepakt en naar ons hotel gegaan. Nadat we onze koffers in de kamer hadden gezet zijn we een stukje gaan wandelen.

Zaterdag hadden we een hop on hop off tour genomen en zijn we langs mooie bezienswaardigheden gegaan. Na een aantal keer uitgestapt te zijn om te gaan kijken zijn we gaan shoppen. ´s Middags hebben we een kabelbaan genomen naar een andere deel van Madrid helaas was hier bijna niks te zien Dus maar weer terug naar beneden en de bus in om naar andere dingen te gaan.

Zondag hadden we ook nog kaartjes voor de bus en zijn we naar de kathedraal gegaan en deze bekeken. Omdat we ´s middags al veel dingen hadden gezien zijn we naar een winkel centrum gegaan wat vanaf ons hotel 1 uur lopen was. Het was daar super gezellig en druk nadat Spanje verloor van Rusland werd de sfeer minder en was het opeens een stuk rustiger. Nadat we uit geshopt waren hebben we de taxi terug genomen naar ons hotel.

Maandag hadden we het Real Madrid stadion op het programma staan. Wat een mooi stadion. Ik keek mijn ogen uit bij de prijskast maar ook het stadion wat is het groot en wat een hoop prijzen heeft Real Madrid gehaald. Nadat we de ochtend in het stadion waren geweest zijn we ´s middags naar museo de cera gegaan. Een museum waar waxen beelden staan. Wat schrok ik van sommige beelden maar ook tegelijkertijd de gedachten dat hier ook kleine kinderen komen kijken. Er stonden namelijk poppen die gespietst waren.

Dinsdag zijn we naar het beroemde park gelopen. Nadat we deze voor een klein deel hadden gezien moesten we al weer naar het station om onze trein te halen. Helaas zat toen het avontuur Madrid er al weer op. Madrid is een super mooie stad met veel oude en nieuwe bezienswaardigheden.

Gisteren heb ik samen met mijn huisgenootje het huis schoongemaakt en daarna lekker genoten van de zon.

Vandaag was het mijn laatste dag hier in Spanje. Vandaag werd ik op gehaald door mijn oude overburen en zijn we naar kanonnen wezen kijken in Cartagena deze had ik nog niet gezien maar waren erg mooi.

Nu ben ik inmiddels weer thuis en ben ik mijn laatste reisverslag aan het typen. En begin ik te realiseren dat mijn avontuur er echt bijna op zit. Morgen ochtend word ik om 7:00 uur opgehaald en word ik naar het vliegveld gebracht en vlieg ik weer richting Nederland.

Als ik terug kijk naar deze periode heb ik veel dingen mogen leren op persoonlijk vlak maar ook zeker op het gebied van de verpleging. Ik kan dus met trots terug kijken op deze leerzame periode.

Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor het volgen van mijn blog en natuurlijk de leuke reacties die ik er op heb gehad.

Adios!

Melissa

1. Carolien & Marcel:
    7 juli 2018
    Wij vonden het telkens leuk om tr lezen over hetgeen je meemaakte. Jammer dat het nu “klaar” is. We zien je gauw thuis! X