Achtste week.

17 juni 2018 - Almoradí, Spanje

Hola,

Hier ben ik weer met een nieuwe reisblog dit keer mijn ervaringen over week 8 in Spanje.

Afgelopen maandag moest ik om 5:45 op stage zijn. Dit omdat ik dan met de nachtzuster bij iemand bloed kon prikken. Dit vond ik erg leuk en het ging super goed. Ik zat in 1 keer goed in het bloedvat en kon dus gelijk 5 buisjes bloed afnemen. Ook heb ik voor het eerst hechtingen mogen verwijderen. Dit was moeilijk maar wel erg leuk.De rest van de dag de normale bezig heden gedaan. De dag verliep erg rustig.

Dinsdag was ik een dagje vrij met mijn huisgenootje. We zijn samen naar het strand in Torrevieja geweest. Het was super lekker weer. Na wat lekker geluncht te hebben zijn we nog even gaan shoppen in de winkels langs de boulevard.

Woensdag was ik een dagje vrij. Deze dag heb ik genoten van de zon en ben ik wezen sporten. Na heel de dag al een beetje gezonde spanning kreeg ik om 15:30 een telefoontje dat mijn zusje geslaagd was! Super blij dat ik was. S'avonds heb ik samen met Ella en Romy dat gevierd dat onze zusjes en neefjes waren geslaagd.

Donderdag had ik een ochtend dienst. Deze dienst verliep erg rustig en was het voornamelijk de dagelijkse bezig heden die gedaan moesten worden. Tijdens de wond zorg heb ik de verpleegkundige geassisteerd met het verwijderen van een dode huid van een wond.

Vrijdag had ik een ochtend dienst. Deze verliep een beetje chaotisch. Er moesten veel wonden gedaan worden. Er was een vrouw terug gekomen uit het ziekenhuis en haar wonden moesten verzorgd worden. Deze waren in het ziekenhuis niet goed verzorgd en zagen er dus erg slecht uit. De rest van de dag was voornamelijk de dagelijkse bezig heden. (de foto's van de wonden heb ik al laatste bijgevoegd aan dit verhaal.)

's Avonds zijn we met alle collega's uit eten geweest en wezen stappen in Rojales. Dit als afscheid voor ons. Het was erg gezellig.

Gisteren had ik een avonddienst op stage. Deze verliep erg rustig. We waren bezig met de dagelijkse bezig heden van een avonddienst. Ook was het na praten over vrijdagavond.

Vandaag had ik een ochtenddienst. Vandaag mocht ik weer hechtingen verwijderen. Dit was van een meneer waarvan zijn been was geamputeerd, doordat meneer diabetes heeft. De rest van de dag was erg druk met veel nieuwe wonden.

Nu genieten van 4 dagen vakantie. Over een 2 uur komt mijn zusje aan op het vliegveld. Ik ga haar ophalen en dan gaan we genieten van het warme weer. Ze komt 4 dagen hier naar toe.

Morgen heb ik mijn eind gesprek op stage en dan is het nog 6 diensten op stage. Wat ik nu al heb mogen leren hier op stage is super veel en daar ben ik zeer blij mee. Nog 2,5 week te gaan en ik ben al weer thuis wat is de tijd snel gegaan hier in Spanje.