Negende week.

24 juni 2018 - Almoradí, Spanje

Hola,

Hier ben ik weer met een nieuw reisverslag over week 9. Een week waarin ik 4 dagen vakantie had en mijn zusje langskwam, maar ook waarin ook een aantal nieuwe dingen op stage heb mogen doen.

Afgelopen zondag kwam mijn zusje aan op het vliegveld in Alicante nadat ik haar op gehaald had zijn we eerst naar mijn huisje in Almoradi gegaan daarna heb ik mijn stage laten zien en zijn we naar restaurantje gegaan. Daar hebben we super lekker gegeten en weer bijgekletst.

Maandag ochtend had ik mijn eindgesprek op stage. Daarin kreeg ik te horen dat ik het super goed doe en dat ik dus mijn stage heb GEHAALD!. Wat was ik blij toen ik dat te horen kreeg. Hop gelijk naar huis waar Joella inmiddels het zwembad opgezocht had. Om 15:15 gingen we met de bus richting een Alicante waar we een appartement hadden gehuurd. 's Avonds zijn we gelijk gaan shoppen.

Dinsdag hebben we de Saint Babara beklommen. Omdat er een groot feest van start ging in Alicante was er om 14:00 een vuurwerk show waar wij van hebben mogen genieten. Omdat het super warm was zijn we daarna naar het strand gegaan om even veder bij te kleuren.

Woensdag zijn we lekker naar het strand gegaan. Helaas was dit ook de dag dat mijn zusje weer naar huis vloog. Dus om 17:00 richting het busstation om vervolgens afscheid te nemen. Wat was het gezellig deze 4 dagen. Over 2 weken zien we elkaar al weer.

Donderdag was ik nog een dagje vrij en heb ik genoten van het lekkere weer bij het zwembad. 's Avonds ben ik samen met Romy en Ella uit eten geweest omdat het avontuur er voor hun bijna opzat.

Vrijdag moest ik weer stage lopen. Dit maal had ik een ochtenddienst. Deze dienst verliep erg rustig. Het waren de normale bezig als wonden verzorgen, bloedsuiker prikken en insuline toedienen, bloeddruk ronde en medicatie toedienen.

Gisteren had ik een ochtenddienst op stage. Dit maal mocht ik iets nieuws doen namelijk het open snijden van een grote cyste bij een man op de rug. Dit mocht ik van de verpleegkundige doen omdat er veel pus in zat maar dat er niet uit kwam. Na het open snijden van de cyste kwam er veel pus uit en was de druk eraf. Ik vond dit erg leuk om te doen. Het was weer een keer wat nieuws. De rest van de dag verliep erg rustig.

Vandaag had ik ook een ochtenddienst op stage. Deze was anders dan anders omdat er dit keer maar 1 verpleegkundige was en normaal er 2 verpleegkundige zijn: 1 voor de medicatie en 1 voor de wonden. De verpleegkundige die vandaag werkte doet normaal alleen de medicatie en moest dus vandaag ook alle wonden gaan verzorgen en injecties toedienen. Ondanks alles waren we snel klaar.

Nog 12 dagen te gaan en dan ben ik al weer thuis. Wat is het super snel gegaan en wat heb ik super veel geleerd hier in Spanje. Ik heb dingen gezien en geleerd die ik in Nederland nooit zou zien.

Volgende week heb ik nog 3 dagen stage en dan is het al weer voorbij. Gelukkig kan ik daarna samen met mijn huisgenootje nog even genieten van 5 dagen Madrid.

Hasta luego!.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carolien & Marcel:
    24 juni 2018
    Superleuk weer om je verslag te lezen! Over 2 weken kom je gewoon alweer naar huis.... wat is de tijd omgevlogen.
    Geweldig dat je je stage hebt gehaald! Topper!! 👍🏼
    Tot gauw xxx