Vierde week.

20 mei 2018 - Almoradí, Spanje

Hola,

Daar ben ik weer met een nieuwe blog. Dit keer over mijn stage ervaringen in week 4.

Afgelopen maandag was ik een dagje vrij. Deze dag ben ik wezen sporten en heb ik genoten van het mooie weer.

Dinsdag had ik een ochtenddienst op stage. Deze is erg rustig verlopen. Dit keer mocht ik een verpleegkundige meehelpen met het open snijden van een grote bloedblaar. He bloed wat er allemaal al inzat was hard geworden, ze waren er dus laat achter gekomen dat de zorgvrager deze blaar had. De verpleegkundige sneed de blaar open met een stanley mes open. Dit vond ik er zo raar uitzien. (foto van de blaar heb ik toegevoegd aan dit verhaal) Na stage ben ik samen met mijn huisgenoot naar de Nederlandse supermarkt gegaan in Benijofar. Hier hebben we samen eerst genoten van een lekker lunch. Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan en hebben we allemaal lekker Nederlandse producten gekocht. Dit waren de dingen die we echt miste uit Nederland namelijk: pannenkoeken mix, poedersuiker, stroop, ontbijtkoek, kaassoufflés en nog meer andere lekkere producten.

Woensdag was ik een dagje vrij. Dit keer had ik een gesprek met Laura van het bemiddelingsbureau over hoe het op stage gaat en over welke opdrachten ik hier moet doen. Het gesprek ging erg goed!

's Middags ben ik met twee andere Nederlandse studenten wezen quad rijden dit was super gaaf om te doen en zeker nog een keer voor herhaling vatbaar!.

Donderdag had ik een avonddienst. Dit was een rustige avonddienst. Er waren geen gekke dingen gebeurt.

Vrijdag was ik een dagje vrij. Dit keer ben ik wezen sporten en heb ik genoten van het mooie weer hier in Almoradí. Onder het genot van de zon bij het zwembad nog gefacetimed met collega's dit was erg gezellig.

Gisteren had ik een ochtenddienst op stage. Deze was erg chaotisch. Er moesten veel wonden verzorgd worden. Maar ook plotseling een blaasspoeling bij iemand die alleen maar bloed in de katheter zak had zitten. Dit was allemaal erg onverwachts, zo waren er meer van die kleine dingen.

Vandaag had ik ook een ochtenddienst. Deze was wederom chaotisch. Ditmaal omdat er veel materiaal op was waardoor je het moest doen met de middelen die er waren. Maar om een wond schoon te maken heb je natuurlijk gaasjes nodig en deze waren op. Hierdoor konden we niet veder en liepen we van hot naar her om andere dingen te doen. Hierdoor gingen veel mensen bellen en duurde de wondzorg alleen maar langer. Uiteindelijk heeft iedereen wondzorg gehad en is het allemaal goed gekomen.

Morgen gaan we met stage op excursie naar de dierentuin. Gelukkig word het mooi weer en kunnen we ook lekker gaan genieten van de zon. En over precies 1 week komen mijn ouders naar mij toe en kan ik met hun genieten van een vakantie in Alicante.

Adios!