Eerste week.

29 april 2018 - Almoradí, Spanje

Hola,

Afgelopen dinsdag was het dan zover mijn avontuur voor 3 maanden naar Spanje begon. Om 7 uur in de ochtend vloog ik vanaf Eindhoven naar Alicante. Na een afscheid met een lach en een traan het vliegtuig in gegaan. Eenmaal aangekomen in Spanje stond Laura van Estudiantes Costa Blanca mij op te wachten om mee te gaan naar het appartement in Almoradí.

Aangekomen in het appartement ontmoete ik de andere Nederlandse studenten. Die mij gelijk het dorpje en stageplek lieten zien. Deze dag vloog voorbij. Gelukkig kon ik woensdag nog even bijkomen van alles.

Maar donderdag moest ik er toch echt aan gaan geloven mijn eerste stagedag in Spanje. Ik werd deze eerste dag ingewerkt door een van de Nederlandse studenten. Dat scheelde een hoop want al die Spaanse woordjes en alles wat je hier tegen komt in Spanje is zo anders als in Nederland. Zo hebben cliënten hier wonden die je in Nederland nooit tegen zult komen, de medicijn kar is niet op slot en de insuline hoeveelheden worden niet bij iedereen standaard vast gesteld maar er word per keer gekeken naar de bloedsuikerspiegel en daar word de insuline op aangepast.

Vrijdag had ik ook een ochtend dienst en werd ik door een andere Nederlandse student ingewerkt. Dit keer ging het minder chaotisch als donderdag ondanks dat we donderdag ook met 5 man waren, normaal ben je maar alleen met een verpleegkundige. De verpleegkundige proberen ook echt super goed uit te leggen wat ze bedoelen ook al is hun Engels niet zo goed ze doen echt hun best.

Gisteren zijn we met de studenten van Estudiantes Costa Blanca op safari geweest door Benidorm. Dit had ik zeker niet willen missen het was zo mooi! We gingen per Jeep door Benidorm en Afas. Toen we eenmaal op de onverharde wegen waren mochten we gaan staan in de Jeep en kon je super mooie foto's maken. Na een stuk rijden kwam we uit bij een berg die we beklommen hebben voor een super mooi uitzicht, daarna zijn we naar watervallen toe gereden dit was super mooi om te zien en als afsluiting door de rimboe in Spanje. Het was een dag om nooit te vergeten. Aan het einde van de dag waren we allemaal gesloopt, dus vroeg naar bed om te zorgen dat ik weer uitgerust was voor een dag stage.

Dit maal moest ik alleen stage lopen met een verpleegkundige die haar eerste dienst alleen had en ik pas mijn 3de dienst. Het gaat steeds beter, ik leer steeds meer Spaanse woordjes en wat namen van de cliënten. Er zijn namelijk 150 cliënten binnen deze privé kliniek. Nu morgen en dinsdag nog stage lopen en dan 2 dagen vrij. Volgende week zondag zal ik weer een nieuwe blog plaatsen.

Adios,

Melissa

1. Amber Rouschop:
    29 april 2018
    Leuk om te lezen Melissa! Heel veel succes en veel (leer) plezier in Spanje!
  2. Wassila:
    Leukkk om te lezen Goodluck♡♡
  3. Marjolein:
    29 april 2018
    He knappert, ook boeiend schrijven kun je al. 😘
  4. Jacqueline Weijtens:
    Divertido que leer lo que escribes! Saludos de Jacqueline
    Ps succes!
  5. Alyssa:
    6 mei 2018
    Super dat de eerste week zo goed gegaan is! Zet 'm op de komende weken he!