Zevende week.

10 juni 2018

Hola,

Daar ben ik weer met een nieuw reisverslag dit keer over mijn ervaringen van week 7.

Afgelopen maandag had ik een avonddienst op stage. Deze was erg druk. Ik heb een ECG af moeten nemen bij iemand voor controle, en er werd iemand met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat mevrouw een lage bloeddruk en saturatie had. Deze mevrouw is 1 dag later in het ziekenhuis overleden. Voor de rest van de avond was het de standaard dingen zoals bloeddruk meten, temperatuur meten en bloedsuiker prikken.

Dinsdag was ik een dagje vrij. Deze dag ben ik wezen sporten en genoten van de zon.

Woensdag was ik samen met mijn huisgenootje vrij. We zijn samen naar het eiland Tabarca gegaan met de watertaxi vanaf Santa Pola. Dit is een klein eilandje met ongeveer 150 bewoners. Nadat we het eilandje hadden bekeken hebben we een strand bedje gehuurd en zijn we in de zon gaan liggen. Om 16:00 uur hebben we de watertaxi terug genomen. Toen we eenmaal de baai uit waren begon het heel hard te regenen. Het was een erg mooi eiland met mooi uitzicht.

Donderdag had ik een avonddienst. Deze verliep erg rustig. Het waren de dagelijkse bezigheden zoals bloedsuiker prikken, bloeddruk ronde, temperatuur meten en saturatie meten.

Vrijdag had ik een ochtend deze was ook erg rustig. Dit keer was het ook weer de dagelijkse bezigheden: medicatie geven, wondzorg, bloedsuiker prikken en bloeddruk meten. Ook heb ik een infuus gezet op een collega ze vroeg namelijk of ik dat wilde doen. Gelukkig zat die in 1 keer goed.

Gisteren had ik ook een ochtend. Deze was erg chaotisch en druk. Het was voornamelijk de dagelijkse bezigheden. In de middag kwam er een man naar de zusterspost toe hij voelde zich niet lekker. Een van mijn leerdoelen was op in een te handelen in een acute situatie. Omdat meneer 1 maand geleden in het ziekenhuis lag met een buikvlies ontsteking op de intens of care heb ik gelijk de vitale functies gemeten en daar in kwam al uit dat meneer niet in orde was. Toen heb ik gelijk de verpleegkundige erbij geroepen en uitlegt wat er aan de hand was. Meneer heeft een ontsteking en heeft een antibioticum gekregen. Meneer is vandaag (zondag) naar het ziekenhuis gebracht omdat het niet goed ging.

Vandaag had ik een ochtend dienst op stage. Deze verliep erg rustig tot dat ik dezelfde meneer van zaterdag die niet lekker was moest ophalen voor de lunch. Meneer moest ik ophalen in de rolstoel en meneer sprak verward en zei dat hij dingen vergeten was. Eenmaal beneden vertelde ik dit tegen de verpleegkundige en die zei gelijk hij gaat naar het ziekenhuis zonder dat zijn vitale functies gemeten waren. Nadat ik meneer in de zusterspost had gezet ben ik zijn vitale functies gaan meten en die waren erg slecht. Meneer zat helemaal te trillen in de rolstoel, de vorige keer dat meneer naar het ziekenhuis moest had hij een soort epileptische aanval gehad en de verpleegkundige die er vandaag bij was die zei dat het de vorige keer ook zo was begonnen. Hoe het nu met meneer is weet ik niet precies. Ik ben blij hoe ik gisteren gehandeld heb en dat we er zo snel bij waren, want voor hetzelfde geld had deze meneer weer in zijn kamer op de grond gelegen met een soort epileptische aanval.

Morgen heb ik nog 1 ochtend dienst. Dit keer begin ik om 5:45 om mee te helpen met bloedprikken.

Over precies 1 week is mijn zusje hier voor 3 dagen en heb ik een korte vakantie waarvan ik kan gaan genieten.

De tijd gaat super snel voorbij ik moet nog 4 weken, waarvan ik daar nog 11 diensten moet draaien op stage en natuurlijk 5 dagen daarvan ga ik naar Madrid toe met mijn huisgenootje.