Zesde week

3 juni 2018 - Almoradí, Spanje

Hola,

Daar ben ik weer met een nieuwe reisverslag dit keer over week 6.

Waarin ik 4 dagen vakantie had met mijn ouders.

Afgelopen zondag zijn mijn ouders aangekomen. Als verrassing heb ik ze opgehaald op het vliegveld. Ze hadden het niet in de gaten en daar stond ik in eens. Nadat we de huur auto op hadden gehaald zijn we eerst naar het appartement van mijn ouders. Nadat ze hun koffers hadden neergezet en uitgepakt zijn we naar Almoradí gegaan en heb ik hun mijn appartement en stage laten zien.

Maandag hebben we een dagje Alicante gedaan en zijn we de Saint Barbara gaan beklimmen. Dit was een beklimming maar eenmaal boven aangekomen hadden we een super mooi uitzicht over de stad Alicante. Nadat we weer beneden waren zijn we naar de kathedraal gegaan in Alicante. Dit was een mooie maar kleine kathedraal. Omdat we 's middags de leukste dingen hadden gezien in Alicante zijn we 's avonds uit eten geweest in Benidorm. Wat een gezellig stad Benidorm. Op het terras zie je allemaal oude mensen zitten en is de gemiddelde leeftijd 75 jaar.

Dinsdag hadden we afgesproken om naar onze oude over buurman en vrouw te gaan. Dus een dagje Rojales. Wat was dit gezellig en wat hadden we ook een mooi uitzicht vanaf hun huis. Ook op het roze meer waar ik 's middags nog graag naar toe wilde gaan. 's Middags zijn we dus nog naar het roze meer gereden en wat een mooi meer is dit. Hij was dit keer ook echt roze. Omdat er veel, heel veel zout in het meer zit kan je er zelfs op drijven. Dat hebben we natuurlijk even gedaan. 's Avonds had ik afgesproken met mijn werk om de cursus bij te wonen die ze hadden en als verrassing heb ik een opdracht gegeven die ze moesten uitvoeren. Wat was het gezellig 😎😊.

Woensdag ging de wekker vroeg omdat we een dagje Valencia op het programma hadden staan. En wat is dit een mooie stad en wat hebben we veel gezien. We zijn namelijk naar het stadion van Valencia C.F. geweest, hebben de kathedraal gezien en hebben op het balkon gestaan van het parlements- gebouw. Nadat we dit in het centrum hadden gezien zijn we een stukje buiten de stad gereden en zijn we gestopt bij een aantal mooie gebouwen waar we op een soort water step konden varen op het waren. Dit was een bijzondere ervaring met een super mooi uitzicht.

Donderdag zijn we naar het strand gegaan. 's Middags zijn we richting Almoradí gereden en zijn we nog gestopt bij allemaal meeren waar flamingo's in staan. Daarna zijn we nog naar de Nederlandse supermarkt gegaan in Benijofar en hebben we nog wat spulletjes gekocht. Helaas zat toen de vakantie er weer alweer op en hebben we weer afscheid moeten nemen. Maar gelukkig zie ik mijn ouders en zusjes over 5 weken weer. Want over 5 weken zit mijn avontuur er in Spanje al weer op. Wat gaat de tijd toch snel.

Vrijdag begon ik weer met stage. Dit maal had ik een ochtenddienst. Deze dienst verliep erg rustig. Maar weer waren de middelen voor de wondzorg schaars en hebben we dus veel wonden weer niet kunnen verzorgen.

Zaterdag had ik ook een ochtenddienst. Deze was ook erg rustig. Dit maal hadden we wat meer materiaal voor de wonden dus hebben we alle wonden kunnen verzorgen.

Vandaag had ik een avonddienst. Deze verliep erg rustig. Op het laatst voordat ik naar huis mocht moest er nog een vrouw eenmalig gekatheteriseerd worden. Dat ik heb nog mogen doen. Dit was voor mij de eerste keer dat ik dit deed en zat gelukkig gelijk goed. Dus mooi weer een handeling kunnen laten aftekenen. Inmiddels al 11 handelingen kunnen laten aftekenen.

Morgen heb ik nog 1 avonddienst en dan ben ik 2 dagen vrij. Woensdag ben ik samen met mijn huisgenootje Anniek vrij en zijn we van plan om naar het eiland Tabarca te gaan.

Adios,

Melissa

1. Carolien & Marcel:
    4 juni 2018
    Wauw!! Wat superleuk om te lezen en wat een geweldig mooie foto's. Jullie hebben veel gedaan in 4 dagen; gaaf hoor!
  2. Bep:
    6 juni 2018
    Super gaaf om te lezen wat je in 4 dagen hebt gedaan met je ouders. Deze stage is niet te vergelijke met je stage op Bartje.